Yllätys ystävälle

11.09.2016

Olen mukana Libressen Surprise -kampanjassa, jonka tarkoituksena oli inspiroida meitä yllättämään läheisiä arjen keskellä pienillä kivoilla jutuilla. Kun aloin miettimään kenet yllättäisin, heti ekana mulle tuli mieleen Netta, Tiaran kummitäti ja yksi mun vanhimmista kavereista. Ei siis mua vanhempi, vaan ystävyyssuhde on yksi pisimmistä joita mulla on. Me ollaan asuttu jo yli kuusi vuotta satojen kilometrien päässä toisistamme, mutta ystävyys ei ole hävinnyt minnekään, ja edelleenkin, satojen kilometrien välimatkasta huolimatta Netta on yksi mun läheisimmistä ystävistä ja yksi eniten arjessa läsnä olevista ihmisistä, kiitos puhelimen ja whatsappin.

Me puhutaan useampana päivänä viikossa puhelimessa, yleensä aamuisin kun mä kävelen päiväkodilta kotiin tekemään töitä, ja Netta kävelee ehkä töihin tai kouluun. Tätä me ollaan tehty siitä asti kun tutustuttiin lukion ekalla, silloin vaan kummatkin käveltiin ulkona koiran kanssa ja puhuttiin puhelimessa. Mä olen iloinen että vaikka välimatkaa on tullut ja nähdään nykyään vain muutaman kuukauden välein, on tämä ihana tapa säilynyt. Ystävät ovat korvaamattoman arvokkaita, ja etenkin ne ystävät joille voi puhua ihan mistä tahansa, milloin tahansa.

Halusin yllättää Netan, kiitoksena ja piristyksenä näin syksyn tullen. Yllätysten ei tarvitse olla isoja, kun jo pienikin kiva juttu riittää tuomaan hymyn kasvoille. Puhelimessa höpöttelyn lisäksi meillä oli ennen tapana lukea yhdessä cosmoa, horoskooppeja ja kaikkea muuta mikä nyt teinityttöjä kiinnosti. Ajattelin että pieni nostalgiapläjäys olisi paikallaan, ja kasasin Netalle postipakettiiin cosmon, lempparisuklaata ja pienen kortin sekä paketillisen Libressejä, joissa on mukana vielä yllärilahja. Eilen Netta soittikin iloisena, ja kiitti paketista. Ja luki mulle horoskoopin.

Pitäisi tehdä näin useamminkin arjessa, yllättää läheisiä pienillä kivoilla jutuilla. Sen tietää itsekin miten kivaa on saada vaikka postikortti tai spontaani kahvikutsu kaverilta. Liian usein arjessa unohtuu, miten helposti voi tehdä toisen iloiseksi. Toisen ilahduttamisesta tulee aina itsellekin hyvä mieli.

Libresse haluaa omalta osaltaan myös tuoda pieniä iloisia yllätyksiä arkeen, ja niinpä jokaisen Libresse-paketin mukana on Libresse Surprise -kampanjan ajan kiva pieni yllärilahja, kuten esimerkiksi pompuloita, kasvonaamio tai pinnejä. Pakkauksissa on myös koodeja, joita keräämällä voi osallistua kampanjasivulla muiden palkintojen arvontaan, jossa on erittäin hyvät voittomahdollisuudet. Musta tämä on ihan huippu idea, koska yleensä silloin kun Libressejä tarvitsee, saattaa mieliala olla matalalla. Pieni yllätyslahja on omiaan piristämään juuri silloin!

Kannattaa tutustua kamppikseen, kokeilla yllättää omakin läheinen arjessa jollain kivalla pienellä jutulla. Siitä tulee oikeasti tosi hyvä mieli! Libresse Surprisekampanjasivun arvonta sisältää lisää pieniä kivoja palkintoja, sekä lahjakortteja, ja tosiaan niitä on jaossa suuret määrät. Kilpailuun osallistut siis keräämällä Libresse Surprise -paketista koodin ja lisäämällä sen kampanjasivun arvontaan.

Yhteistyössä:

indiedays-ja-brm-yhteislogo

Mitä ylläreitä te keksisitte ystäville tai muille läheisille?


Joulukalenteri 2015 luukku 13

13.12.2015

Ihanaa Lucian päivää kaikille! Tänään saatte kurkistaa meidän joulukorttikuvauksiin, ja kuviin joita sieltä saatiin. Ihan ensimmäiseksi täytyy tosin mainita, että meillä ei ollut universumin voimat valokuvausten puolella kyseisenä päivänä: maailman synkin ja sateisin sää, lisäsalaman rikkinäiset patterit ja meidän harvinaisen levottomat lapset tekivät yhtälöstä vähintäänkin mielenkiintoisen. Mun ystävä Anna kuvasi siis meitä viikko sitten sunnuntaina, aika ihania kuvia hän sai silti näistä vaikeuksista huolimatta. Anna on vastaikään aloittanut valokuvaajan hommat ja tekee siis perhekuvauksia, vauvakuvauksia, raskauskuvauksia ja muita täällä Helsingissä. Kurkatkaa ihmeessä Photo Saskia jos on valokuvauksille tarvetta, Anna ottaa ilmiömäisiä kuvia ja on mestari vangitsemaan tunnetta.

Kuvat Photo Saskia

Mä olin katsellut etukäteen ideoita mistäs muualtakaan kuin Pinterestistä, ja niitä sitten yritettiin parhaamme mukaan toteuttaa meidän sysipimeässä kodissa. Alunperin tarkoituksena oli tosiaankin mennä ulos miljööseen kuvaamaan ja oltiin sovittu jo ihanat kuvauspaikatkin valmiiksi, kun sitten säätiedote oli eri mieltä ja lähetti myrskytuulen Suomen ylle. Sovittiin sitten että pidetään vielä ne miljöökuvaukset tässä talven aikana, tosin ei enää sitten jouluteemalla. Ehkä me sitten saataisiin kaunis lumipeitekin kuvien taustalle, olisi ihanaa.

Kuvat Photo Saskia

On niin kiva saada välllä aina kuvia koko perheestä, kun yleensä väistämättä kuvista puuttuu joko Otto tai minä, tai sitten Tiara meidän uusimpana valokuvausvahvistuksena.  Perhekuvia ei ole koskaan liikaa, ja vaikka joskus lopettaisinkin bloggaamisen mä haluan silti että meidän perheestä on ainakin joka vuodelta yksi kunnon yhteiskuva. Olen pienestä asti rakastanut valokuvia, ja etenkin sitä muutosta mikä kuvissa tapahtuu, kun vertaa eri vuosien kuvia toisiinsa. Tuo alimmainen kuva on mun ihan lemppari, ja niin kyllä ylimmäinenkin. Molemmissa näytetään vaan niin meiltä: vähän höpsöiltä mutta onnellisilta!

Kiitos Annalle hurjasti vielä näistä ihanista kuvista, meille tuli huiput joulukortit! Ja me jäädään koko perhe innolla odottamaan seuraavia kuvauksia, ja sitä kaunista lumipeitettä jota kovasti toivotaan sinne taustalle. Ihanaa sunnuntaipäivää kaikille <3


Mahtava Lintsireissu

16.07.2015

Eilen Otto ja tytöt tulivat hakemaan mua töistä, ja lähdettiin Lintsille yhdessä Emilian perheen kanssa. Otto nappasi mut kyytiin ja suunnistettiin kohti Lintsin parkkipaikkoja, vain todetaksemme vartin kiertelyn jälkeen että jokaikinen paikka on täynnä. Lopulta pysäköitiin sitten siihen samaan spottiin mistä Otto haki mut töistä ja käveltiin kymmenen minuutin matka Lintsille. Toimi se onneksi niinkin!

Sään piti olla eilen pilvinen ja vain 19 astetta lämmintä, mutta kerrankin sääennusteet olivat oikeinpäin väärässä ja saatiin nauttia melkein helteestä, sää oli ihan huippu. Lintsillä oli hurjasti porukkaa, mutta päästiin kuitenkin ihan hyvin käymään laitteissa. Tiara ja Ava kävivät joissain laitteissa kahdestaankin, en meinaa tajuta että he ovat molemmat jo niin isoja että voivat mennä kahdestaan vaikka Merirosvolaivaan. Sinne he kiipesivät kaikkein ylimmälle penkille ja vuoroin kiljuivat ja vuoroin supattivat jotain toisilleen.

Alla oleva ylin kuva / Emilia

Pienemmätkin naperot pääsivät käymään Kotkotissa ja muissa pikkuisten vekottimissa, ja nauttivat hekin tosi paljon. Oli ihanaa kun oli mukavaa seuraa ja lapset viihtyivät yhdessä myös. Ostettiin hattara mutta ei saatu siitä edes neljästään syötyä kuin alle puolet. Se on ihanan näköistä mutta en muistanut että se on niin hullun ällömakeaa kun en ole aikoihin maistanut. Lapsetkaan eivät hirveästi siitä tykänneet, mikä oli ihan hyvä ettei tullut sokeriähkyä kenellekään.

Allaolevat kaksi ylintä kuvaa / Emilia

Laitteissa pyörimisen jälkeen käytiin vielä yhdessä syömässä koko porukka. Oli kyllä kaikinpuolin tosi huippu Lintsireissu, ja oli kiva olla liikkeellä toisen lapsiperheen kanssa, kun kokoajan mentiin lasten ehdoilla mutta silti oli huippua seuraa. Jonottaminenkaan ei käynyt tylsäksi kun sai vaihtaa kuulumisia pitkästä aikaa. Kiitoksia Emilialle ja koko perheelle ihanasta reissusta ja kuvista joita sain lainata! Kerrankin saatiin jostain reissusta pari perhekuvaakin.

Tänään ollaan rumbattu ympäriinsä koko päivä. Satuin aamulla bongaamaan tori.fi:stä edulliset pinnatuolit vuosien metsästyksen jälkeen, ja Otto kävi hakemassa ne heti meille kotiin. Sitten lähdettiinkin maaliostoksille, ja piipahdettiin vielä verkkokaupassa hakemassa ilmapumppu kameroiden puhdistukseen ja Itiksestä kaulakoru mulle huomista hääasua varten. Kaulakoruostoksilla löysinkin itselleni täydellisesti vaaleansinisten häitä varten ostettujen kenkieni kanssa sopivan mekon, ja laitankin sitten sen huomenna päälle, mikä on onni, koska huomasin myös tänään aamulla että aiemmin Zarasta häitä varten ostamastani mekosta oli vetoketju rikki ennenkuin ehdin saada sitä edes päälle. Palautukseen menee jos vaan löydän vielä kuitin.

Kuva / Emilia

Huomenna tiedossa on tosiaan ystävien häät, en malta odottaa! Niistä tulee varmasti upeat juhlat. Ihanaa alkavaa viikonloppua kaikille <3